Ekonomi

QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş: “Hayat ve Sağlık branşlarında üretimimizi ikiye katladık”

Türkiye’nin en büyük özel bankalarından QNB Finansbank’ın yüzde 100 iştiraki olarak faaliyetlerini sürdüren QNB Sigorta, sigorta sektörünü ve QNB Sigorta 2023 performansını açıkladı. QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, “ QNB Sigorta olarak 2023 yılında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında prim üretiminde yüzde 90, Sağlık branşında ise prim üretiminde yüzde 276 büyüme yaşanacak; Bu üç branşta geçen yıla göre prim üretiminde yüzde 98 oranında büyüme sağladık.  2023 yılında Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında 4,7 milyar TL prim büyüklüğüne ulaştık. Banka sigortacılığı kapsamında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında %9,78 pazar payıyla 4’üncü özel sigorta şirketiyiz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası prim üretimimizi ve pazar payımızı hızla artırmaya devam ediyoruz. “Bankacılık kanalında %15,3 pazar payı ile sıralamada 3. özel şirket olduk.”dedi .

Sağlık sigortaları, hayat ve ferdi kaza sigortaları ile bireysel emeklilik alanlarında “Bugün, Bugünü Yaşa” ideolojisiyle Türkiye’nin dört bir yanında hizmet veren QNB Sigorta, şirketin 2023 yılı performansını açıklarken bölümün gelişimi hakkında değerlendirmelerde bulundu. .

QNB Sigorta Marka Dönüşümüyle Artık Daha da Güçlü

Türkiye’de 16 yıllık tecrübeye sahip olan ve geçtiğimiz Haziran ayında yüzde 100 QNB Finansbank iştiraki olarak daha da güçlenen QNB Sigorta, yılın son aylarında yeni markasıyla birlikte yeni telaffuzunu “Bugün, Bugün Yaşa” olarak duyurdu. .

QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, QNB Sigorta olarak yeniliklerin yanı sıra değerli başarılara imza attıkları bir yılı geride bıraktıklarını belirtti. QNB Sigorta olarak hizmet verdiğimiz Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında hayat ve emeklilik sigorta şirketlerinin toplam prim üretimi 2022 yılına göre %81 artarak 56,8 milyar TL prim büyüklüğüne ulaştı. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası branşı toplam prim büyümesine devam ederken, 2023 yılında %168 büyüyerek 4 milyon sigortalı sayısına ulaştı. Ancak pek çok küresel piyasadaki dinamiklerden farklı olarak Türkiye’de sigorta sektörünün toplam finansal hizmetler pazarındaki payı yüzde 5’in altında kalıyor. QNB Sigorta olarak; 2023 yıl sonu itibarıyla 7 milyonu aşan müşteri tabanımız ve 760 çalışanımızla Türk sigorta sektörünün en değerli oyuncuları arasında yer alıyoruz. Müşterilerimize yenilikçi ürün ve hizmetler sunarak sürdürülebilir büyümemizi sürdürüyor ve değerli başarılara imza atmaya devam ediyoruz. 2023 yılında Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında 4,7 milyar TL prim büyüklüğüne ulaştık. 2023 yılında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında prim üretiminde yüzde 90, Sağlık branşında ise yüzde 276 büyüme elde ederken, bu üç branşta da bir önceki yıla göre prim üretiminde yüzde 98 büyüme gösterdik. “Hayat ve Ferdi Kaza branşlarındaki büyümemizle birlikte 2022 yılında %7,20 olan pazar payımızı 2023 yılında %7,55’e çıkardık.”söz konusu.   

 

Kuriş, 2011 yılından bu yana büyümesini sürdüren hayat sigortaları branşının 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 93 büyüyeceğini vurgulayarak, şöyle konuştu: Hayat sigortası branşında üretim 48,3 milyar TL* olarak gerçekleşti. 2023 yılı sonunda özel sağlık sigortası ve tamamlayıcı sağlık sigortası dahil toplam sigortalı sayısı 6,97 milyon kişiye ulaştı. QNB Sigorta olarak banka sigortacılığı kapsamında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında %9,78 pazar payı ile şube sıralamasında 4’üncü özel sigorta şirketiyiz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası prim üretimimizi ve pazar payımızı hızla artırmaya devam ediyoruz. Yıl sonu itibarıyla TSS’li sigortalı sayısı bir önceki yıla göre yüzde 14,3 artarken, özel sağlık sigortalı sayısı da yüzde 6,8 artarak 2,85 milyon kişiye ulaştı. Tamamlayıcı sağlık sigortası prim üretiminde yüzde 163,8 oranında artış yaşanırken, özel sağlık sigortası branşında prim üretimi bir önceki yıla göre yüzde 136,1 arttı. QNB Sigorta olarak bankacılık kanalında %15,3 pazar payıyla sıralamada 3. özel şirket olduk. TSS çalışmalarımızda 100 bin sigortalı sayısını aştık. Ayrıca geçen yıl müşteri sayımızı ikiye katladık. 2024 yılında tüm branşlarda pazar payımızı artırmak istiyoruz. “Gelecek yıl Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda yüzde 150’nin, Kredili Hayat Sigortası’nda ise yüzde 70’in üzerinde büyümeyi hedefliyoruz.”dedi.

 

Bireysel Emeklilik Sistemi’nde şube, bir önceki yıla göre 591 milyar TL fon büyüklüğüne ve 7,8 milyon katılımcıya ulaşırken, Otomatik Katılım Sistemi’ndeki katılımcı sayısı da 8,3 milyona ulaştı.

 

“Sigorta poliçelerimizi müşterilerimizin yaşam tarzlarına ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştiriyoruz.”

İnsan odaklı yaklaşımıyla “Bugün, bugünü yaşa” diyerek müşterilerine, çalışanlarına ve paydaşlarına hayatları boyunca destek olmaya devam ediyor. Bu bağlamda QNB Sigorta, müşterilerinin bugününü keyifle yaşaması ve geleceğe dair kaygılarını en aza indirgemesi için tüm ürün ve hizmetlerini sürekli geliştirmektedir.

Pınar Kuriş, müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak hizmetlerle ürünlerini geliştirmeye odaklandıklarını belirtti. , “’Bugün, Bugünü Yaşa’ anlayışımızla, sigortayı yalnızca yarının finansal teminatı olarak görülmekten, bugüne dair günlük yaşamın bir parçası haline getirmeyi hedefliyoruz. Bu bizim için sadece bir slogan değil, aynı zamanda bir yaşam biçimidir. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerle onların günlük yaşamlarını daha huzurlu, konforlu ve keyifli hale getirmeyi hedefliyoruz. Bu bağlamda müşterilerimizin hayatlarına dokunacak, anlarını daha anlamlı hale getirecek ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlayacak çözümler sunuyoruz. Bu doğrultuda sigorta poliçelerimizi müşterilerimizin yaşam tarzlarına ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştiriyoruz.”dedi.   

Dijital kanal çeşitliliği ile müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor

QNB Sigorta, müşteri deneyimini dijitalleştirme konusunda da öncü adımlar atarak, tamamlayıcı sağlık sigortaları alanında Türkiye’de ilk kez WhatsApp üzerinden hizmet veren dijital asistanını hizmete sundu. Müşteri Deneyimi alanında ödül kazanan bu yenilikçi hizmet ile müşteriler, kalan haklarını öğrenme, provizyon durumunu sorgulama, anlaşmalı kurumu inceleme gibi en sık ihtiyaç duydukları konularda WhatsApp üzerinden 7/24 hızlı bir şekilde self servis alabiliyor. ve poliçe kapsamı bilgilerini alma.

Ayrıca QNB Sigorta Taşınabilir uygulamasını müşteri geri bildirimleriyle geliştirmeye devam eden şirket, uygulama aracılığıyla tüm şubelerde güçlü fonksiyonlarla hizmet vermeye devam ediyor. Marka, QNB Sigorta Taşınabilir Uygulaması ve web sitesi üzerinden sunduğu online doktor, psikolog ve diyetisyen hizmetleriyle müşterilerinin sağlık ihtiyaçlarına 7/24 destek oluyor.

Şirket, İyihisset.com blogu üzerinden sağlık, fitness, beslenme, antrenman, uyku ve yaşam kalitesine dair içerikler paylaşarak sadece QNB Sigorta müşterilerinin değil, “bugün yaşamak” isteyen herkesin kendini iyi hissetmesine yardımcı oluyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

eskipazarhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu